Friday 3 November 2017

Forex Pankki Islanti


OANDA käyttää evästeitä, jotta sivustot ovat helppokäyttöisiä ja mukautettuja vierailijoillemme. Evästeitä ei voida tunnistaa henkilökohtaisesti. Sivustomme kautta suostut siihen, että OANDA8217s käyttää evästeitä tietosuojakäytännön mukaisesti. Voit estää, poistaa tai hallita evästeitä osoitteesta aboutcookies. org. Evästeiden rajoittaminen estää sinua hyötymään jonkin sivustosi toiminnallisuudesta. Lataa mobiilisovellukset Avaa tili Iceland Krona Krona on virallinen valuutta Islannista, joka on saarivaltio Pohjois-Atlantilla, joka sijaitsee Mid-Atlantic Ridge - alueella. Saari on vulkaanista ja geologisesti aktiivista, koska se ulottuu Pohjois-Amerikan ja Euroopan tektonisten levyjen leviämiselle. Pääkaupunki ja suurin kaupunki ovat Reykjav237k, ja kaupungin ympäröivät alueet maan lounaaseen, joka asuu kahta kolmasosaa maakunnan väestöstä. Islannilla ei ole luonnonvaroja lukuunottamatta runsaasti vesivoimaa ja geotermistä energiaa. Historiallisesti Islanti riippui voimakkaasti kalastuksesta, joka edelleen tuottaa vientituloja 40: lla ja työllistää 7 työntekijää huolimatta kalakantojen laskusta. Runsaasti vesivoimakapasiteetti on mahdollistanut Islannin kannustavan voimakkaita teollisuudenaloja, mukaan lukien alumiini - ja ferropiinisulatuslaitokset. 1990-luvulla Islanti otti käyttöön laajoja vapaamarkkinauudistuksia, ja sen seurauksena se sai joitakin maailman parhaita luokituksia taloudellisista ja kansalaisvapauksista ja tasa-arvoisuudesta ja oli tyytyväinen voimakkaaseen talouskasvuun ja nopeasti kasvavaan rahoitusjärjestelmään. Vuoteen 2007 mennessä maata sijoittui seitsemänneksi maailman tuottavimmista maista asukasta kohden, USA: ssa 54 858 ja viidenneksi BKT: n ostovoimapariteetista (40 112). Samana vuonna se ylitti kansakuntien listan, jonka on sijoittanut Human Development Index (HDI). Jo vuonna 2006 Islannin kansantalous kärjistyi kasvavan inflaation ja vaihtotaseen alijäämän ongelmista osittain aikaisempien vapaiden markkinoiden uudistusten tuloksena. Vuonna 2008 rahoitusjärjestelmä romahti kokonaan pankkien epäonnistumiseen johtaneessa laajassa talouskriisissä. Islannin oli hankittava hätärahoitusta Kansainvälisestä valuuttarahastosta ja useista Euroopan maista marraskuussa 2008. Kr243na koostuu 100 aurarista, vaikka kolikot, joiden nimellisarvo on alle yksi kr243na, eivät ole kierrätettyjä vuodesta 2003. Tanskan kruunu otettiin käyttöön Islannissa vuonna 1874, korvaten aikaisemman tanskan valuutan, rigsdaler. Vuonna 1885 Islanti alkoi laskea omia seteleitä. Islannin Kr243na myönnettiin erillään Tanskan kruunusta Skandinavian rahaliiton hajoamisen jälkeen ensimmäisen maailmansodan alussa ja Islannin tasavallan itsenäisyydestä Tanskasta vuonna 1918. Ensimmäiset kolikot julkaistiin vuonna 1922 10 ja 25 aurarin nimellisarvoina. Näitä seurattiin vuonna 1925 1-kr243na ja 2-kr243nur kolikoita, ja vuonna 1926 1-eyrir, 2-aurar ja 5-aurar kolikoita. Vuonna 1946 kaikkien kolikoiden suunnittelu muutettiin kuninkaallisen monogrammin poistamiseksi, kun Tanskaa 8217: n saama Natsis-Saksan miehitys sai Tanskasta itsenäisyyden Tanskasta. Vuonna 1981 Islannin kruunua arvostettiin uudelleen, ja 100 vanhaa Kr243nur (ISJ) arvostettiin 1 Islannin krona (ISK). Vuonna 1981 kolikot otettiin käyttöön 5, 10 ja 50 aurar, 1 kr243na ja 5 kr243nur nimellisarvoilla. Näitä seurasi 10 kr243nur-kappaletta vuonna 1984, 50 kr243nur vuonna 1987 ja 100 kr243nur vuonna 1995. Islannin pankit eivät enää 1. lokakuuta 2003 lähtien hyväksyneet 5, 10 ja 50 aurar-kolikoita. Symbolit ja nimetIsland on varakas kansakunta, joka tukeutuu voimakkaasti tuontiin, mutta 18090 yötä budjettimajoittain, 157,50 hampurilaisille ja 126 olutta, Icelandin hinnat saattavat tulla shokiksi. Korkeat hinnat vaikuttavat myös paikallisiin henkilöihin: erityiset charter-lennot Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin on järjestetty vain ostosmatkoille. Muista, että kävijöillä on oikeus hyvityksen arvonlisäveron (alv tai myyntivero) tukikelpoisten tavaroiden ostoihin. Valuutta - Icelandin rahayksikkö on kruunu (joskus lyhennetty ISK: ksi, mutta kirjoitettu kr: na tässä oppaassa), useita kronur. Kolikot tulevat 1, 10, 50 ja 100 kronur-nimellisarvoltaan seteleihin 500kr (84), 1 000 kr (168), 2 000 kr (3216) ja 5 000 kr (8040). Tässä osassa mainitut hinnat edustavat valuuttakursseja lehdistössä: 62,5kr dollariin ja 125kr englannin puntaan. Dollaria, puntaa ja euroja vaihdetaan helposti kronuriksi. Saat nykyiset tulosprosentit kokeilla xeucc. Raha-automaatit - Valuutanvaihto - Voit viettää paljon aikaa ja vaivaa saada islanninvaluutan ennen saapumista, mutta pankkiautomaatit ovat käytännöllisin ja luotettavin tapa saada rahaa käypään hintaan. Saapuessasi Keflavikin kansainväliselle lentokentälle voit helposti löytää pankkiautomaatit ja valuutanvaihtopalvelut, joita ylläpitävät Landsbankin liikkeet, joilla on kohtuulliset vaihtokurssit. Vinkki: Vältä rahanvaihtoa hotelleissa, joilla on taipumus olla korkeita maksutapahtumia. Pankkiautomaatit löytyvät useimmista Islannin ympäröivistä kylistä, mutta kaikki pankkiautomaatit eivät ole käytettävissä 24 tuntia. Islannin pankkiautomaatit hyväksyvät yleensä kaikki suuret veloitus-, luotto - ja käteiskortit. Cirrus (puh. 800424-7787 mastercard) ja PLUS (puhelinnumero 800843-7587 viisumi) kortit ovat melkein yleisesti hyväksyttyjä islantilaisissa pankkiautomaateissa. Luottopankkikortit - Luottokortit ovat turvallisia, käteviä ja tarjoavat yleensä hyvät valuuttakurssit. Huomaa kuitenkin, että monet pankit arvioivat nyt ulkomailla suoritettavien maksujen 1-3 ulkomaan maksutapahtumaa. Islannissa tarvitset PIN-koodin luottokorttisi ennakkomaksujen perimiseksi. Et tarvitse PIN-koodia useimmille luottokorttimyyntiin, mutta tilanteet voivat syntyä (erityisesti automaattisissa kaasupumppuissa). Jos unohdat PIN-koodisi, soita kortin takana oleva numero ja pyydä sitä toimittamaan sinulle. Islantilaiset rakastavat luotto - ja pankkikortteja, ja he yleensä vaihtavat yhden vain ostaakseen jäätelökartioita. Useimmat kaupat ja matkailupalvelut hyväksyvät luottokortit voit jopa periä taksimatkan. Visa ja MasterCard ovat yleisimmin hyväksyttyjä, vaikka American Express ja Diners Club ovat myös hyödyllisiä. Elektroni-, Maestro - ja EDC-maksukortit ovat yhä useammin hyväksyttyjä vähittäiskaupoissa. Travellers Checks - Nykyään matkasekit ovat vähemmän tarpeellisia, koska useimmilla kaupungeilla on 24 tunnin pankkiautomaatit. Matkustajien tarkastukset ovat kuitenkin Islannissa yhä laajalti hyväksyttyjä. Huomautus . Nämä tiedot olivat tarkkoja, kun ne julkaistiin, mutta ne voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta. Vahvista kaikki hinnat ja yksityiskohdat suoraan kyseisten yritysten kanssa ennen suunnitellun matkanne. Islanti Stuns Pankit: suunnitelmat luopua voimalan luomisesta Raul Ilargi Meijerin kautta automaattisen Earth-blogin kautta. Kuka tiesi, että vallankumous aloittaa radikaalien islantilaisten kanssa. Eräs Frosti Sigurjonsson, lainsäätäjä, jonka hallitseva Progress-puolue antoi, esittelee tänään raportin, jossa ehdotetaan vallan luomista rahaa varten kaupallisista pankeista ja luovutetaan keskuspankille ja lopulta parlamentille. Canrsquot nähdä liikepankkien länsimaissa olla liian tyytyväisiä tähän. Heidän on harkittava saarivaltion pyyhkimistä pois kartalta. Jos se hyväksytään Islannin parlamentissa. suunnitelma muuttaa peliä hyvin radikaalisti. Se olisi myös menestys, koska talouksillemme ei ole suurempia vitsauksia kuin kaupalliset pankit luo rahaa ja sitten arvopaperistamalla ja myymällä lainat, jotka he juuri luoneet rahaa (luottoa). Jokainen, lukuun ottamatta Paul Krugmania, ymmärtää, miksi tämä on erittäin hyvä idea. Agence France Presse - raportit: Islannin quos-hallitus harkitsee vallankumouksellista rahapolitiikkaa koskevaa ehdotusta, jolla puretaan kaupallisten pankkien valtaa rahan luomiseen ja luovuttamiseen keskuspankille. Ehdotus, joka olisi käännekohde modernin rahoituksen historiassa, oli osa raporttia, jonka lainsäätäjä on laatinut hallitsevasta keskustapoliitosta, Frosti Sigurjonsson, jonka otsikkona on ldquoA parempi Icelandradquo-rahajärjestelmä. Ldquo Tulokset ovat tärkeä panos tulevassa keskustelussa rahan luomisesta ja rahapolitiikasta tässä ja muualla, rdquo pääministeri Sigmundur David Gunnlaugsson sanoi. Pääministerin tilaaman raportin tarkoituksena on lopettaa rahajärjestelmä, joka on ollut käytössä rahoituskriisin myötä, mukaan lukien viimeisin vuonna 2008. Neljästä keskuspankkijoukosta tehdyn tutkimuksen mukaan maassa on ollut ldquoover 20 tapausta eri tyyppisten rahoituskriisien jälkeen vuodesta 1875, ja ldquosixin vakavia rahoituskriisijaksoja esiintyy 15 minuutin välein averagerdquolla. Sigurjonsson sanoi, että ongelma syntyi joka kerta kiihdyttämällä luottoa vahvan talouskehityksen aikana. Hän väitti, että keskuspankki ei kyennyt hillitsemään luottojen kasvua, mikä mahdollisti inflaation nousevan ja aiheuttaen liioiteltuja riskinottoja ja spekulaatiota, pankkien romahtamisen uhkaa ja kalliita valtion toimenpiteitä. Islannissa, kuten muissakin nykyaikaisissa markkinatalouksissa, keskuspankki hallitsee seteleiden ja kolikoiden luomista, mutta ei kaiken rahan syntymistä, joka tapahtuu heti, kun liikepankki tarjoaa luottorajan. Keskuspankki voi vain rahapolitiikan avulla yrittää vaikuttaa rahan liikkeeseen. Sovereign Money - ehdotuksen mukaan maan keskuspankin tulisi olla ainoa rahan luoja. LdquoCrucially, valta luoda rahaa pidetään erillään valtuudesta päättää, miten uutta rahaa käytetään, rdquo Mr Sigurjonsson kirjoitti ehdotukseen. LdquoAs valtion budjetin kanssa, parlamentti keskustelee hallitusten ehdotuksesta uusien rahastojen jakamisesta, jonka hän kirjoitti. Pankit hallinnoivat edelleen tilejä ja maksuja ja toimisivat välittäjinä säästäjien ja lainanantajien välillä. Taloustieteilijä Sigurjonsson oli yksi toukokuussa 2014 käynnistetyistä Islannin kansan velkahelpotusohjelmasta, jonka tarkoituksena oli auttaa monia islantilaisia, joiden taloutta kuristi inflaatioindeksiä ennen vuoden 2008 talouskriisiä. Rakastan AU: ta ja AG: tä yhtä paljon kuin mikään salaliitto, mutta vain vangitseminen rahan luomisesta keskuspankilta on valtava edistysaskel. Lisäksi olen erittäin huolestunut siitä, että aloitimme tukemisen kulta ja hopea - kaksi suurimpia manipuloituja elementtejä planeetalla. Tehdä niin tämän vallankumouksen varhaisessa vaiheessa ja saatat myös pitää arvokasta päätöstä siitä, mitä rahat ovat suuren pankin arvoilla. Jos tutkimat historiaa, lähin ihmiskunta on tullut terveeksi rahaksi, oli Tally-järjestelmä, joka toimi Englannissa 500 vuoden ajan ja otti pankkirahoituksen hyökkäyksen loppuun. Menestyksen avain ei ollut se, että hyödyke tuki sitä, mutta se ei ole velkaa eikä sillä ole kiinnostusta. Tämä on sama rahamäärä, joka on mahdollistanut Kiinan olevan maailman suurin talous, ja se toimii vain silloin, kun hallitukset myöntävät sen, kun pankkiirit haluavat aina koronkiskonsa liittyvän lainoihin. luckylongshot, 1 mainitsemalla tally-järjestelmän. kuitenkin tappio on IOU. erityisesti yksi osa on IOU ja toinen on kuitti niin se oli velka rahaa. erityisesti yksi vanhimmista järjestelmistä, luultavasti vanhemmat kuin kaikki muut, mukaan lukien PMs tärkein aines on tally keppi järjestelmä oli, että ihmiset loivat velkaa ilman pankkijärjestelmän apua Sinun täytyy lukea hieman pidemmälle kuin mitä sanoitte ei ole oikein . Toki kaikki työskentelivät, mutta eivät hyötyneet niistä. Yleisesti ottaen yritysasiakkailla ei ole käytettävissään säästöjä, koska ne keskittyvät tiukasti investointeihin. kun ne eivät yksinkertaisesti liitä ylimääräistä kassavirtaa sijoittajille, ja ne ovat täysin riippuvaisia ​​asiakkaiden kulutuksesta näiden kassavirtojen ohjaamiseksi. Se johtaa todellakin vääristyneeseen näkemykseen siitä, mikä normaali talous on, joten Dick Fisher ja hänen kaverinsa Southwest Airlinesin toimitusjohtaja sekä heidän toisistaan ​​poikkeavat näkökulmat ja edut Southwests-asiakkailta (kunhan Southwestsin asiakkaat ostavat MOAR-lippuja, vaikka heilläkin olisi mennä velkaan ja purkaa säästöt tekemään niin, sitten yksisarviset kaivertavat kyykkyjä ja kaikki on hienoa). 1 erinomainen lisäosa. lopulta se toimii tukena. ensimmäinen vaikutus on hyödyllinen, ja sitten se. ebbs. mutta jos jatkat pumppaamista, luot vain riippuvuus, tämä sekasorto on todellinen monissa ihmisasioissa, raha-asioista verotukseen, jopa tapa, jolla ihmiset nostavat lapsia. Vaihtokurssin keskus Islannin keskuspankki Islannin keskuspankki (Selabanki slands) on itsenäinen laitos , jonka hallussa on Islannin valtio, mutta erillisessä hallinnossa. Keskuspankki vastaa rahapolitiikan toteuttamisesta Islannissa, ja sillä on tähän tarkoitukseen monenlaisia ​​tehtäviä. Rahapolitiikan päätavoitteena on vakauteen. Lisäksi pankilla on velvollisuus osallistua hallitusten tärkeimpiin talouspoliittisiin tavoitteisiin siltä osin kuin se ei pidä tätä ristiriidassa sen omien tavoitteiden kanssa, jotka koskevat hintavakautta. Lisäksi keskuspankki huolehtii tavanomaisista keskuspankkitoiminnoista, kuten ulkoisten varantojen ylläpitämisestä ja tehokkaan ja turvallisen rahoitusjärjestelmän edistämisestä, mukaan lukien maksujärjestelmät kotimaassa ja ulkomailla. Se vastaa myös keskuspankkilain mukaisista seteleistä, kolikoista, valuuttakurssiasioista ja muista tehtävistä. Keskuspankki on viime kädessä valtiovarain - ja talousministerin ja hallintoneuvoston alaisuudessa. Parlamentti (Althing) valitsee hallintoneuvostolle seitsemän jäsentä kunkin parlamenttivaalien jälkeen. Valtiovarain - ja talousministeri nimittää keskuspankin pääjohtajan ja varapääjohtajan viisivuotiskaudeksi. Rahapoliittisen komitean on tehtävä päätökset keskuspankkien rahapolitiikan valvontamekanismien soveltamisesta. Muilta osin pankkien suunnan on oltava kuvernöörin käsissä. Islannin keskuspankki perustettiin parlamentilla vuonna 1961, vaikka Islannin keskuspankkitoiminnan historia on paljon pidempi. Nykyinen keskuspankkilaki ei ole. 362001. Historia Islannin rahoitusjärjestelmän kehitys on heijastanut maan poliittista ja taloudellista kehitystä Tanskan kruunun heikosta riippuvuudesta moderniksi korkean tulotason tasavallaksi. Hallitus oli tiiviisti mukana Islannin pankkitoiminnan varhaisessa kehityksessä, ja ensimmäinen pankki oli valtion omistama Landsbanki (National Bank of Iceland), joka perustettiin lailla vuonna 1885. Se sai pääomana pienen liikkeeseenlaskuvaltuutuksen, jotka olivat vapaasti vaihdettavissa Tanskan kruunuiksi. Toinen pankki, slandsbanki (Islannin pankki), oli yksityinen osakeyhtiö, jonka tytäryhtiöt olivat enimmäkseen omistajia. Se aloitti toimintansa vuonna 1904 ja toimi erityislainsäädännöllä, joka antoi sille oikeuden antaa kullan tukemia seteleitä. Vuonna 1918 itsemääräämisoikeuden jälkeen poliittinen mielipide muuttui siitä, että ulkomaisen määräysvallan piiriin kuuluvien pankkien jättäessä oikeus laskea liikkeeseen muistiinpanoja. Valtuutus liikkeeseenlaskujen siirrosta siirrettiin vähitellen slandsbankilta valtion omistamaan Landsbankiin. Rahapolitiikka ei ollut aktiivinen osa islantilaisen talouden hallintaa varhaisessa sodanjälkeisessä vaiheessa. Landsbanki oli ollut ainoa oikea vuodesta 1927 lähtien liikkeelle laskemista, ja se oli tärkein liikepankki, jonka markkinaosuus oli yli puolet kaikista pankkien ja säästöpankkien talletuksista. Tällaisilla vahvoilla liikepankkitoiminnoilla ja rajoitetuilla keskuspankkitoiminnoilla on vain odotettavissa, että rahapolitiikassa olisi pitänyt asentaa Backbank Landsbankin toimintaan. Tilannetta muutettiin merkittävällä tavalla vuonna 1957, jolloin note-issue-osastolle annettiin erillinen johto sekä uudet välineet pankkijärjestelmän likviditeetin sääntelemiseksi. Tämä oli kuitenkin tietenkin puolivälissä sijaitseva talo, ja vuonna 1961 lopulta toteutettiin vaihe, jossa perustettiin täysin itsenäinen keskuspankki Landsbankin keskuspankin osastosta. Keskuspankin perustaminen 1961 Islannin keskuspankki, Selabanki, perustettiin huhtikuussa 1961 parlamentilla. Se on valtion hallussa oleva hallintoneuvosto, johon kuuluu kolme pääministerin nimeämää jäsentä vuoden 2001 lakiin). Myös seitsemän jäsentä hallintoneuvosto valitsee Alingin (parlamentti), joka toimii valvonta - ja neuvoa-antavassa asemassa. Keskuspankille myönnettiin suurin osa perinteisistä keskuspankkitoiminnoista, mukaan lukien ainoa oikeus laskujen ja kolikoiden liikkeeseen laskuun ja valuuttavarantojen hallinnointiin. Keskuspankki toimii pankkijohtajana hallitukselle ja se on myönnetty lyhytaikaisille luotoille valtiolle. Sillä on myös valtuudet säännellä korkotasoa ja vaikuttaa myös pankkijärjestelmän likviditeettiin lyhytaikaisen luotonannon avulla ja vaatimalla pankkeja pidättäytyneistä varannoista keskuspankin kanssa. Myös kaikkien keskushallinnon pankkien hallussa olevien laitosten toiminnan valvonta on annettu. Vaikka virallisesti riippumaton, keskuspankki oli lakien mukaan velvollinen tukemaan hallituksen talouspolitiikkaa. Tätä tulkittiin siten, että pankki ei voinut tehdä merkittäviä muutoksia esimerkiksi korkoihin tai varantovelvoitteisiin, jos hallitus vastusti niitä. Kuusikymmentäluvun aikana pankin ja hallituksen välisessä politiikan koordinoinnissa ei ilmennyt vakavia ongelmia. Tämä muuttui, kun inflaatio kiihtyi 1970-luvulla, erityisesti öljykriisin jälkeen, ja rahapolitiikka kasvoi. Korkotaso hallituspolitiikan avulla pysyi suhteellisen alhaisena huolimatta inflaation kiihtymisestä, mikä johti luottojen tiukkaan jakautumiseen ja raha säästöjen heikkenemiseen. Uusi rooli sääntelemättömissä rahoitusmarkkinoissa 1984 Radikaali muutos rahapolitiikassa tapahtui vasta vuoden 1984 jälkeen, kun ensimmäiset askeleet korotettiin. Kaksi vuotta myöhemmin, vuonna 1986, keskuspankkilain muutos kumottiin pankkien valtuudet säännellä liikepankkien ja säästöpankkien korkoja. Tämä johti nopeasti nopeampaan kilpailuun rahoitusmarkkinoilla ja aluksi korkojen nousulle. Näiden muutosten jälkeen keskuspankeista tuli ensisijainen tehtävä kannustaa aktiivisten joukkovelkakirjamarkkinoiden ja lyhytaikaisten valtionpapereiden kehittämiseen. Tärkeä vaihe tässä prosessissa oli Pankin ja valtiovarainministeriön välinen sopimus, joka rajoitti valtion keskuspankin luottojen saantia. Sen sijaan valtiovarainministeriö alkoi myydä sekä valtion velkakirjoja että joukkovelkakirjoja tavallisissa huutokaupoissa, mikä loi perustan tehokkaammille rahamarkkinoille ja markkinakohtaisille koroille. Vuoden 1986 laki vahvisti myös keskuspankin pankkivalvontaviranomaisen asemaa, joka on myös vastuussa muiden kuin pankkilaitosten valvonnasta. Vuosikymmenen viimeisten vuosikymmenien aikana tapahtui erilaisia ​​muutoksia. Uusia markkinoita otettiin käyttöön ja keskuspankki otti aloitteita tai osallistui aktiivisesti näiden markkinoiden, muun muassa Islannin arvopaperipörssin, pitämiseen ja lyhytaikaisiin papereihin sekä valuuttamarkkinoihin. Valuuttakurssi vapautettiin. Vuonna 1999 pankkivalvonta siirrettiin uuteen rahoituslaitokseen, Rahoitustarkastukseen (FME). Uusi keskuspankkilaki 2001 Toukokuussa 2001 voimaan tullut uusi laki Islannin keskuspankista tuli voimaan. Uuden lain pääkohdat ovat seuraavat: Rahapolitiikan päätavoitteena on pitää hintavakaus. Pääministerin hyväksynnällä pankilla on valtuudet ottaa inflaatiotavoite rahapolitiikan harjoittamisen puitteiksi. Inflaatiotavoite hyväksyttiin 27. maaliskuuta 2001 valtioneuvoston ja keskuspankin yhteisellä julistuksella. Lain mukaan pankki myös edistää muita tavoitteita, kuten tehokkaan ja turvallisen rahoitusjärjestelmän, maksujärjestelmät mukaan luettuina, ja muita tehtäviä, jotka ovat sen keskuspankin tehtävän mukaisia. Pankki tukee hallituksen talouspolitiikkaa niin kauan kuin se ei pidä sitä ristiriidassa hintavakauden tavoitteen kanssa. Laki antaa siis instrumentin riippumattomuuden keskuspankille. Julkisen sektorin luottojen tosiasiallinen kieltäminen, joka on ollut voimassa 1990-luvun alkupuolelta lähtien, tulee voimaan uuden lain kanssa. Keskuspankki päättää valuuttakurssipolitiikasta pääministerin suostumuksella, mutta sen on oltava johdonmukainen rahapolitiikan päätavoitteen kanssa hintavakauden kanssa. Lainaajalle annetaan viimeinen keinotoiminto. Vastuullisuus ja riippumattomuus Rahapoliittinen päätöksentekoelin on perustettu kolmeksi kuvernööriksi. Pääministerin nimeää ne seitsenvuotisiksi ehdoin, ja ne voidaan nimittää uudelleen seitsemän vuoden toimikaudeksi. Ministeri nimittää nimenomaan hallituksen puheenjohtajan, myös seitsemän vuoden toimikaudeksi, jolloin on mahdollista nimetä uusi kokous. Jotta rahapolitiikan muotoiluun ja toteuttamiseen liittyvä korkein ammattitaito voidaan taata, laki kehottaa hallintoneuvostoa asettamaan sisäisiä työjärjestyksiä rahapoliittisten päätösten valmisteluun, argumentteihin ja esittämiseen. Sääntöjen on lisäksi sisällettävä sisäiset menettelyt, joita on noudatettava, mitä tietoja ja indikaattoreita käytetään ensisijaisesti, ja mikä henkilöstö osallistuu prosessiin, vaikka lopulta päätösvaltaa käyttävät kolme pääjohtajaa. Hallintoneuvoston rooli on selkiytynyt aiempaa selkeämmin, ja sen jäsenyyttä laajennettiin seitsemään. Se valvoo pankin toimintaa ja sen on hyväksyttävä eri hallintoneuvoston antamat säännöt, mukaan lukien edellä kuvatut sisäiset työmenetelmät. Hallintoneuvoston on myös hyväksyttävä pankin toimintabudjetti kunkin vuoden alussa. Pankki vapautettiin menovelvoitteista, jotka sopivammin kuuluvat julkisen talouden budjettiin. Laki sisältää pankkien pääoman ja varausten kertymisen. Kun pankki maksaa laskun mukaan tietyn tason, pankki maksaa kolmannen vuosittaisesta voitostaan ​​valtiolle. Kun he ovat saavuttaneet määrätyn tason, kaksi kolmasosaa voitosta maksetaan valtiolle. Kaiken kaikkiaan pankille myönnettiin instrumentin riippumattomuus, sen taloudellinen riippumattomuus paremmin varmistetaan ja avoimuutta ja vastuuvelvollisuutta koskevat oikeudelliset vaatimukset vahvistetaan. Uutta laista selostetaan edelleen rahapoliittisessa tiedotteessa 20013. Helmikuussa 2009 keskuspankkia koskeva laki muutettiin edelleen. Tärkeimmät muutokset olivat sen sijaan, että yksi kuvernööri (ja yksi varapuheenjohtaja) nimitettiin kolmen sijasta, ja että viiden jäsenen muodostama rahapoliittinen komitea tekee päätöksen korkotasosta. Tavoitteet ja roolit Keskuspankkien päätavoite on edistää hintavakautta. Valtiovarain - ja talousministerin suostumuksella keskuspankki määrittelee numeerisen inflaatiotavoitteen. Lisäksi keskuspankki huolehtii tavanomaisista keskuspankkitoiminnoista, kuten ulkoisten varantojen ylläpitämisestä ja tehokkaan ja turvallisen rahoitusjärjestelmän edistämisestä, mukaan lukien maksujärjestelmät kotimaassa ja ulkomaiden kanssa. Islannin keskuspankilla on yksinoikeus antaa seteleitä ja minttuja sekä laskea liikkeeseen kolikoita tai muuta valuuttaa, joka voi liikkua pankkien seteleiden tai laillisten kolikoiden sijasta. Islannin keskuspankki hyväksyy talletukset talletuslaitoksilta, jotka koostuvat liikepankkeista, säästöpankkeista, ulkomaisten talletuslaitosten sivukonttorista ja muista laitoksista ja yhtiöistä, jotka ovat lain valtuuttamia hyväksymään talletukset yleisöltä säilytystä ja sijoituksia varten. Islannin keskuspankin keskeiset tehtävät: Edistää hintavakautta Rahoitusjärjestelmän vakauden edistäminen Lainojen ja kolikoiden liikkeeseenlasku Valuuttakurssiasioiden hoitaminen Pankkiuransa hoitaminen valtiovarainministeriölle ja luottolaitoksille Icelandin valuuttavarannon ylläpitäminen ja sijoittaminen Lainanoton hoitaminen Tasavallan islannista Taloudellisten ja rahapoliittisten tietojen keräämiseen, lausuntojen antamiseen ja valtioneuvoston neuvontaan kaikista valuutta - ja raha-asioista. Rahapolitiikka Lain nro. 52009, jolla muutetaan Islannin keskuspankista annetun lain nro. 362001, rahapoliittisen komitean on tehtävä päätökset keskuspankkien rahapolitiikan valvontamekanismien soveltamisesta. Valvontamekanismeihin kuuluvat korkotason päätökset, osa luottolaitosten kanssa tehtävistä toimista, päätös varantovelvoitteesta ja valuuttakauppatapahtumat. Rahapoliittisen komitean päätösten on perustuttava pankkien tavoitteisiin ja perusteelliseen arviointiin talouden ja raha-asioiden sekä rahoitusjärjestelmän vakauden nykytilasta ja tulevaisuudennäkymistä. Kansainvälinen yhteistyö Islannin keskuspankilla on laajat velvollisuudet ja velvoitteet kansainvälinen rahoitus. Pankki tekee tiivistä yhteistyötä muiden keskuspankkien ja kansainvälisten talous - ja rahalaitosten kanssa Kansainvälinen valuuttarahasto Keskuspankki edustaa Islantia Kansainvälisessä valuuttarahastossa (IMF). Islanti tekee yhteistyötä Pohjoismaiden ja Baltian maiden kanssa Pohjoismaiden ja Baltian vaalipiirissä IMF: n kautta, ja he yhdessä valitsevat pääjohtajan yhdeksi 24 rahastojen johtokunnan jäsenestä. Kansainvälisen valuuttarahaston johtokunnan ja valuutta - ja rahoituskomitean (IMFC) kokoukset pidetään Washingtonissa, kevätkokoukset yleensä huhtikuussa ja vuosikokous syys - tai lokakuussa. Kokouksissa Islannin keskuspankki julkaisee verkkosivustollaan Pohjoismaiden ja Baltian vaalipiirien toimistot raportoivat IMF: lle rahaston ja sen johtokunnan päätoiminnoista. IMFC: lle ja IMF: n vuosikokoukselle esitettävät yhteispohjoismaiset ja pohjoismaiset puheet julkistetaan myös. Kansainvälinen järjestelypankki (BIS) Keskuspankki on Baselin osavaltiossa Sveitsissä toimiva Kansainvälisten järjestelyjen pankki (BIS), joka on tärkeä keskuspankkien neuvoa-antava foorumi sekä tieto - ja tutkimuslaitos rahapolitiikkaa ja rahoitusvakautta. Kuvernööri ja muut keskuspankin työntekijät osallistuvat säännöllisesti BIS: n tekemään työhön. Taloudellisen yhteistyön ja kehityksen järjestön (OECD) keskuspankin edustajat osallistuvat useiden OECD: n komiteoiden ja ryhmien työhön, mukaan lukien talouspoliittinen komitea, työryhmä 1, rahoitusmarkkinakomitea ja valtionvelan hallintokomitea. OECD: n asiantuntijat tulevat Islantiin säännöllisesti pitämään yllä taloudellista kehitystä ja he antavat usein raportteja, joissa esitellään järjestöjen mielipiteitä maan talousasioista. Yhteistyö muiden keskuspankkien kanssa Islannin keskuspankki harjoittaa useita tehtäviä yhteistyössä muiden keskuspankkien kanssa. Pohjoismaiden keskuspankit ovat pitkään olleet tiiviissä yhteistyössä. Pankki toimii myös säännöllisesti Euroopan keskuspankin ja yhä useammin muiden keskuspankkien kanssa Euroopassa. Muut rahoituslaitokset Keskuspankki tekee yhteistyötä useiden ulkomaisten rahoituslaitosten kanssa valuuttavarannon hallinnoinnin, valtion ulkomaanvelan ja muiden toimintaan liittyvien aiheiden kanssa. Valuuttamarkkinat Valuuttaoperaatiot ovat olleet pääoman valvonnassa aina siitä syystä, että pankkijärjestelmä romahti syksyllä 2008. Ennen pääoman valvonnan voimaantuloa keskuspankki antoi suuntaviivat, joissa pankkeja kehotettiin rajoittamaan valuuttamääräisiä myyntejä tavaroiden kauppaan ja palvelut. Valuuttamääräykset annettiin 28. marraskuuta 2008 valuutanvaihtosäännösten määräysten mukaisesti. Kun säännöt tulivat voimaan, kaikki vaihtotaseen vaihtotarkastukset poistettiin, mutta rajat ylittävää pääomanliikkeitä ja niihin liittyviä valuuttakauppoja koskevat tiukemmat valvontatoimet. Sääntöjä on tarkistettu ja muutettu useita kertoja. Tarkistuksilla pyritään lähinnä alkuperäisten sääntöjen porsaanreikiin. Central Bank of Icelandsin 25. maaliskuuta 2011 päivätyssä kertomuksessa on uusi strategia pääoman valvonnan vapauttamiseksi. Keskustellaan edellisestä strategiasta saaduista kokemuksista, kuvataan pääoman valvonnan eri edellytysten kehittämistä, strategian kaksi päävaihetta selitetään laajasti ja ensimmäisen vaiheen yksittäiset vaiheet kuvataan yksityiskohtaisesti. Hyödyllisiä linkkejä Islannin valuutat: Islannin kruunu Keskuspankkien lista: Keskuspankit Islannin keskuspankin virallinen kotisivu: cb. is Islannin valtiovarainministeriö: eng. fjarmalaraduneyti. is Valuuttakurssit: cb. is Tekijänoikeussiirrot 2011-2017 exchangecurrency. biz mdash Valuutanvaihto

No comments:

Post a Comment